▒░►نودژ خورشیدشرق

نودژ۩۞۩ خورشیدشرق -ثابت-دلهایتان بهاری باد

این سایت به دورازحاشیه وتخریب کسی فقط اطلاع رسانی درموردشهرعزیزمان نودژطراحی گردیده وواردهیچ مسائل حاشیه ای نخواهدبود 

پیام تبریک مدیرسایت

 

باردیگرحماسه سیاسی دراین سال عزیز برگزارگردیدومردم نجیب،فهیم،شهیدپرورنودژ وبخش آسمینون به قوانین جمهوری اسلامی ایران رای دادندو پیروزی این حماسه بزرگ سیاسی همین مردم عزیزمان شدند.و یکباردیگرکارنامه درخشان بخشدارمحبوب نودژورق خورد،باتلاس های شبانه روزی بخشدارمحترم برادرسراجی و دست اندرکاران ایشان یک انتخابات سالم وپرشوردرنودژوبخش آسمینون برگزارگردید.

باتجدیداحترام مدیرسایت

پیام های تبریک اعضاء شورای شهرنودژطبق قرعه کشی (الله اعلم)درمعرض دیدهمشهریان عزیزقرارگرفت: .

 
پیام تبریک مهندس اسماعیل عبدالله زاده 
 

مردم شریف ونجیب شهرنودژباسلام،ازاینکه به بنده اعتمادکرده وحقیرراموردلطف خودقرارداده تقدیروتشکرمینمایم،امیداست بااستعانت ازخداوندمتعال بتوانم صادقانه درجهت پیشرفت واعتلای شهرمان نودژگام بردارم.

ومن الله التوفیق اسماعیل عبدالله زاده

**************

 
پیام تبریک بهرام محبی زاده

باسلام ،مراتب سپاس وقدردانی خودم رابه پاس حمایت های بی دریغ ودلسوزانه شمامردم شریف نودژاعلام می دارم.

بهرام محبی زاده 

************** 

 
پیام تبریک حاج سهراب محمودی نسب
 

باسلام،جاداردازشمامردم فهیم ونجیب شهرنودژازاینکه یکباردیگربنده رابه عنوان خادم خودانتخاب کردیدنهایت وکمال تشکررادارم امیدوارم انشاء الله به فضل الهی بتوانم خادمی دلسوزبرای شماشهروندان عزیزباشم.

خادم شما سهراب محمودی نسب

************** 

 
پیام تبریک مصیب مرشدی

همشهریان عزیزسلام .درمقام لطف شماچه می توانم بگویم ،که اقیانوسی ازلطف ورحمت رابه رگهایم جریان دادید. امیدوارم که بایاری خداوندمتعال وپشتوانه شماهمشهریان گرامی بتوانم به عنوان عضوی ازشورای شهرنودژخدمتگزارتان باشم.همچنین برخودلازم می دانم که ازکلیه همشهریان شریف،دست اندرکاران ومسئولین محترم برگزاری انتخابات تشکرنموده وحال که لطف خداوند واعتمادمردم شهرم شامل حال اینجانب گردیدوامیدوارم بتوانم باهمکاری دیگراعضاء محترم شوراها امانت دارخوبی بوده وبارسنگین این مسئولیت خطیرراپس ازچهارسال به سرمنزل مقصود برسانم.

قدردان همه مردم نودژمصیب مرشدی

**************

 

کارنامه درخشان 

 نمایندگی آموزش وپرورش بخش آسمینون

درسال90و91راورق می زنیم.

 

بامسئولیت :برادرامرالله صالحی نژاد  

 

ساماندهی مدیران بخش ازباب شناسایی استعدادهاوتجربه هادرجهت بهبودفرایندآموزش وپرورش

برگزاری همایش حجاب وعفاف ویژه دانش آموزان مقاطع راهنمایی ومتوسطه به تعداد500نفربادعوت
ازسرکارخانم وطن دوست مدرس دانشگاه هذمزگان دردبیرستان الزهرانودژ

برگزاری مانورسراسری زلزله درمدارس بخش وبه صورت نمادین دردبیرستان الزهرانودژ

جمع اوری وسایل اسقاطی ازمحوطه مدارس حوزه به تعداد22کامیون باهماهنگی بخشداری وهمکاری مدیران مدارس ودهیاران

فعال نمودن کارگاه تعمیرات درنمایندگی وتعمیر1000دستگاه صندلی دانش آموز200دستگاه صندلی معلم

تعميرات ورنك امیزي 70دستگاه نیمکت و15دستگاه میزاموزگارو10دستگاه کمدبایگالنی وتحویل به مدارس

رنگ امیزی وزیباسازی فضای بیرونی مدارس به تعداد10اموزشگاه

رنگ امیزی فضای داخل ساختمان نمایندگی بامساعدت مالی شهرداری به مبلغ8000000ریال

تبلیغات دیوارنویسی مدارس تعداد50مورد

پیگیری وفعال نمودن ازمایشگاه دبیرستان الزهرانودژ

تهیه وتوزیع وسایل کمک اموزشی وازمایشگاهی درمدارس بخش باهمکاری گروههای اموزشی

برگزاری جلسات مدیران بخش جهت بررسی مسائل اموزشی ،پرورشی وبهداشتی دانش آموزان

دعوت ازکارشناسان شبکه بهداشت جمت حضوردرمدارس وپیگیری مسائل بهداشتی دانش آموزان

تهییه وتوزیع 100حلقه سی دی دعای عهد-فرج-وسلامتی امام زمان بین رانندگان سطح بخش درجهت ترویج فرهنگ مهدویت

فعال نمودن کمیته فرعی بازرسی درطول تابستان وبازدیدمستمرازمدارس حوزه آسمینون

دعوت ازروحانیون اعزامی جهت حضوردرمدارس .رفع شبهات دینی دانش آموزان

وتقویت ایمان وباورهای دینی وتبلیغ گسترده نمازدرمدارس بخش

تشکیل ستادفرعی پروژه مهر90وبازدیدمستمرازمدارس حوزه وتصمیم گیری جهت مرتفع شدن مشکلات

شرکت درجلسات وهمایش شهرستان وبخش

پیگیری ونظارت برسرویس های ایاب وذهاب دانش اموزان

تجهیزکتابخانه نمایندگی باهمت بخشدارمحترم

هماهنگی باکتابخانه آیت الله متعلم نودژجهت بازدیدمدارس

پیگیری دریافت 1000اصله درخت ازمنابع طبیعی شهرستان جهت کاشت درمحوطه مدارس

زیباسازی فضای حیاط نمایندگی وکاشت درخت درمحوطه

دریافت وتوزیع تغذیه دانش آموزان درمدارس بخش

همکاری ومشارکت دربرگزاری مراسمات ملی،مذهبی بخش
 

    این چندمورد ازصفحات درخشان،ازعملکرد نمایندگی اموزش وپرورش نودژبودکه قول داده بودیم درمعرض دیدهمشهریان قراردهیم.

 

   منبع:عملکردادارات شهرستان منوجان

 

 

برخی از آداب ورسوم عروسی در نودژ


خواستگاری: خواستگاری کردن پسر از دختر یه رسم معمول و لازم بحساب میاد.در شهرنودژهم این رسم اجرا میشه .البته یه تفاوتهایی هم با بقیه جاها داره .مثلا شبی که خانواده داماد می خوان به خواستگاری برن فامیل باخانواده هایشان همراه با بچه هاشان و همه اهل خانه نیز تشریف می برند. تقریبا در هر خواستگاری جمعیت به طور میانگین به ۵۰-۶۰ نفر هم میرسه.! حتما با خودتون می گید بیچاره خانواده عروس. چطور از پس پذیرایی اینها بر میان؟!! پذیرایی و شام در اینجا بعهده خوده آقا داماده! به این صورت که آقا داماد شب قبلش یه گوسفند که جوابگوی همه مهمانها رو بده پیشکش میکنه .مراسم خواستگاری با حرفهای معمول و طبق رسوم انجام میشه.

دوره نامزدی: بعدازاینکه مراسم خواستگاری انجام شد.پسر ودختر وارد دوره باصطلاح نامزدی می شوند.در این دوره بر خلاف بیشتر جاها،پس از نامزد شدن،دختر و پسر از دیدن یکدیکر تقریبا منع می شوند! یعنی اگر قبلا باهم گفتگو و رفت وآمد داشتند با نامزد شدن این روابط قطع میشود. بزرگترها ارتباط این دو را تا زمان عروسی، ناخوشایند می دانند.شاید این یک رسم قدیمی و اشتباه بجا مانده از نیاکان باشد.نمی دونم.!! البته دختر و پسر علیرغم محدودیتهایی که دارند مثل تمام جاها در زمان میهمانیها و یا مراسم هایی که در آن شرکت میکنند،فرصت را غنیمت شمرده و چندی را با هم هستند.

خرید لباس و طلا:زمانیکه کم کم به تاریخ تعیین شده عروسی نزدیک می شوند برای خرید لباس و طلا آماده می شوند.به این صورت که آقا داماد با جیب پر از پول در خدمت عروس خانم و همچنین خانواده ایشان میباشد. رسمی که بنظر من اشتباه هم هست .اینکه از هر دو طرف خانواده عروس و داماد مثل مراسم خواستگاری تعداد زیادی بایستی عروس و داماد را در خرید همراهی کنند.!! عمه ،خاله، زن عمو، زن داعی و..... البته با تعدادی از بچه هایشان راهی بازار شده و تا آخر ساعت کاری بازار مشغول خرید می شوند.
لازم بذکر است که علاوه بر خرید برای عروس هر کسی که همراه آنان است یک تیکه لباس و یا هرچیز دیگه ای رو برای خودش انتخاب میکنه و داماد عزیز قیمت آنرا پرداخت میکند.!! موقع نهار هم که همه مهمان آقا داماد گل هستند
.

حنابندان دزدی!:در این مراسم که دو شب قبل از عروسی انجام میشود مراسم حنابندان دزدی!! برگزار میشود. به این دلیل آنرا حنابندان دزدی !می نامند که فقط خانواده و فامیل نزدیک و درجه یک در آن حضور دارند. و خبری از سایر بستگان در این مراسم نیست.درواقع آنها را دعوت نکرده اند.!

شب حنابندان:شبی که فردای آنروز عروسی برگزار میشود مراسم حنابندان می نامند. در این مراسم تعداد میهمانها زیاد هستند.تقریبأ تمام کسانیکه برای روز و شب عروسی دعوت شده اند و کارت دعوت دریافت کرده اند حضور دارند. این مراسم تا پاسی از شب و گاهأ تا سپیده دم ادامه دارد. موسیقی نیز از ارکان اصلی عروسی بحساب می آید . برخلاف گذشته که ساز و دهل به مراسم حالت خاص و پرشورتری را می بخشید، در مراسمهای جدید گروههای ارگ که بیشتر از استان هرمزگان هستند نقل مجالس عروسی در نودژهستند.آخر مجلس بر سرو دست و پای داماد حنا می گذارند و زنها و دخترها هم گرد داماد و یا عروس حلقه می زنند و با آواز و اشعار محلی حنابند را در کارش همراهی می کنند.بعد از اینکه حنا را به سر و دست وپای داماد یا عروس گذاشتند تعدادی از دوستان و فامیل با اسکناسهای بعضأ درشت تمام سر،دست و پای آنها را می پوشانند و در آخر کار کسی که مسئول بستن حنا بود اسکناسها را برای خود بر میدارد. جمع مبلغ اسکناسها معمولا بین 100 تا 300 هزار تومان میرسد.


روز عروسی:روز عروسی مهمانهای زیادی می آیند.. تقریبا همه کسانیکه دعوت شده اند. نهار را صرف میکنند و بعضی ها که منزلشان نزدیک است موقتا به خانه باز می گردند تا عصر و کسانیکه از راه دور آمده اند همچنان آنجا حضور خواهند داشت..میهمانان در ظهر روز عروسی علاوه بر خانه داماد در خانه های اطراف و همسایه ها نیز اسکان میابند.

سرتراش:بعد ازظهر و نزدیک غروب مراسم سرتراش آغاز می شود.بر خلاف بیشتر جاها که داماد به آرایشگاه میرود در اینجا داماد همانجا و در خانه پدری مراسم سرتراش را برگزار میکنند.به این ترتیب که داماد روی یک صندلی نشسته و نزدیکان هم در اطراف ایشان حلقه زده .در حالیکه سرتراش(آرایشگر) مشغول اصلاح سرو صورت داماد هست اطرافیان با اشعار و آواز های محلی و حرکات موزون همراه با موسیقی مخصوص سرتراش مراسم را اجرا می کنند.
نمونه ای از آواز محلی سرتراش:(سرتراش ای سرتراش ....سره خوبیش بتراش...اینجا که سر میتراشیدن... نقل و نبات می پاشیدن... و....)

حمام:بعد از اجرای مراسم سرتراش که معمولا یکی دو ساعت طول می کشه ،نوبت به حمام داماد میرسد.یکی از نزدیکان داماد او را بلند کرده و به طرف حمام می برد.البته در قدیم بجای حمام خانگی ، داماد را به حوضچه هایی که مربوط به پمپ های آب کشاورزی بود،می بردند و آنجا استحمام می دادند. که شور و حال بهتر و خاصی نیزداشت.
یکی دو نفر از نزدیکان داماد نیز همراه وی به داخل حمام رفته و در استحمام به آقا داماد کمک می کنند.! داماد که حمامش تمام شد مجددا توسط یک نفر حمل میشود تا جاییکه برای پوشیدن لباس معین شده .بعد از پوشیدن لباس و کت شلوار چند دقیقه ای داماد همراه با سایرین به رقص مشغول می شود.

زیارت: بعد از پوشیدن کت و شلوار دامادی تعدادی از نزدیکان بهمراه آقا داماد بطرف زیارتگاه و یا جای مقدسی که نزدیک به محل باشد حرکت میکنند. همراهان هم با بوق و شادی کردن و هلهله وی را تا زیارت همراهی می کنند .آقا داماد وارد زیارتگاه شده بعد از زیارت و خواندن دو رکعت نماز و گذاشتن مبلغ پولی بعنوان نذر آنجا را ترک می کند.همراهان نیز وی را مشایعت میکنند.

آ
شب عروسی:تعدادی از مهمانان که همراه داماد نرفته بودند و در خانه منتظر ورود عروس و داماد نشسته اند با ورود عروس و داماد به هلهله و شادی و خواندن اشعار وآوازهای محلی می پردازند. عروس و داماد از میان جمعیت پرشور وارد اتاق مخصوص که از قبل آماده و تزئین شده(حجله) می شوند. حاضرین یکی یکی و البته با بی نظمی وارد اتاق عروس داماد شده و به آنان تبریک میگویند.

بذل(بجار):رسم بذل دادن یا باصطلاح محلی (بجار) از دیرهنگام در مراسم های عروسی رواج داشته است. البته در حال حاضر نیز در اکثر مناطق این رسم برقرار می باشد.بعد از نهار روز عروسی تا آخرین لحظه مراسم و بعضأ تا بعد از جشن،میهمانان که به عروسی آمده اند هرکدام مبلغی را بعنوان کمک هزینه شروع زندگی داماد پرداخت می کنند .به این صورت که دو نفر مسئول جمع آوری بذل هستند یکی صندوقدار که معمولا ساک و یا چمدان کوچکی بدست دارد و دیگری هم دفتری را بهمراه دارد که اسامی افرادی که پرداخت می کنند را در دفتر یادداشت میکند.دلیل یادداشت کردن اسامی این است آقای داماد بداند چه کسی بذل داده و هنگامی که هر کدام از افراد که اسمشان در دفتر هست اگر عروسی کنند و یا فرزندشان ازدواج کند برای برگرداندن مبلغ بهمراه چند درصد اضافه تر اقدام نماید. این امر کمک بسیار زیادی برای شروع زندگی می باشد و از رسوم بجا و نیکو بشمار می رود.

رسوم غلط عروسیهای نودژ:آداب و رسوم اشتباه در بسیاری از جاها که بجا مانده از نیاکان و گذشتگان می باشد همچنان مورد استفاده قرار می گیرند.در شهر نودژ و مناطق اطراف نیز آداب و رسوم اشتباه مشاهده می شود که در ذیل به برخی از آنها اشاره میکنم.
1- برگزاری مراسم عروسی به مدت سه شب و سه روز (از حنابندان دزدی تا شب عروسی)که این امر باعث صرف هزینه ها ی زیادی میباشد .                                                                         
2-خریدهای آنچنانی لباس و طلا بر اساس چشم و هم چشمی.
3- منع کردن عروس و داماد از دیدن و صحبت کردن با همدیگر پس از آنکه نامزدی آنان شکل گرفت.!

*******************

 

 

      الف) نام كتابخانه: باقرالعلوم
    ب) نام مسجد: صاحب‏الزمان (عج)
    ج) درجه كتابخانه: 4
    د) تاريخ تأسيس: 1386
    ه) مساحت كتابخانه: 600 مترمربع
    و) تعداد كتاب: 1450 جلد
    ز) تعداد اعضاء: 50 نفر
    ح) تعداد كتابداران: 1 نفر
    ط) آدرس: بخش آسيمنون - نودژ - لاريان
    الف) نام كتابخانه: حضرت رسول اكرم (ص)
    ب) نام مسجد: رسول اكرم (ص)
    ج) درجه كتابخانه: 4
    د) تاريخ تأسيس: 1385
    ه) مساحت كتابخانه: 117 مترمربع
    و) تعداد كتاب: 3000 جلد
    ز) تعداد اعضاء: 200 نفر
    ح) تعداد كتابداران: 1 نفر
    ط) آدرس: بخش آسمينون – پاتك
    الف) نام كتابخانه: آیت الله متعلم
    ب) نام مسجد: امیرالمومنین علی (ع)
    ج) درجه كتابخانه:
    د) تاريخ تأسيس: 1390
    ه) مساحت كتابخانه:
    و) تعداد كتاب:
    ز) تعداد اعضاء:
    ح) تعداد كتابداران: 1 نفر
    ط) آدرس: نودژ - گداری
 
سیزده نوروز در نودژ
روز سیزده نوروز برای هر ایرانی یادآور خاطرات شیرینی است که حتی طعم تلخ "نحسی" های گاه و بیگاه آن هم نمیتواند از این شیرینی کم کند. البته برای عده ای از بچه های بازیگوش، نحسی روز سیزده به شکل مشقهای ننوشته عید ظاهرمیشود و گاهی بزرگترها دلشان به رحم می آمد و کمک میکردند تا مشقهای مفصل عید تمام شوند جالب است که در طی سالهای اخیر که بیشتر رسوم عید و سال نو به فراموشی سپرده شده اند،  در نودژ هنوز هم روز سیزده بدر مانند گذشته به دور هم جمع میشوند واین روز را به شادمانی میگذرانند و آداب آن تا حدی اجرا میشود.
اعتقادات سیزده
ریشه اعتقاد به شوم بودن و نحسی عدد سیزده مشخص نیست اما آنچه مسلم است این است که ایرانیان، به خلاف اروپائیان و اعراب سیزده را شوم نمیدانسته اند و اتفاقا روز سیزده هر ماه برایشان روزی گرامی بوده است.
محل مناسب برای اطراق کردن روز سیزده

بیشتر مردم نودژ و دیگر توابع بخش آسمینون مناسبترین محل برای به در کردن سیزده، روستای با صفای کندر را همه ساله انتخاب میکنند و تعدادی هم در باغهای اطراف و امام زاده بی بی طیبه و امامزاده مرتضی علی بجگان و تعداد کمی هم به بخش رودخانه وزیارت علی وامام زاده سید سلطان میروند اکثرا" سعی میکنند در زیر سایه درختان سبز و در نزدیکی رودخانه ها باشند  کسانی که به روستای کندر میروند آنهایی که خانوادگی هستند در باغهای نزدیک ودر کنار جاده ها ورودخانه اطراق میکنند و  گروههای جوانان  که توانایی جسمانی بیشتر دارند در کنار رودخانه دائمی و پر آب دزدی که سرچشمه آن از کوههای زاگرس و بافت کرمان میباشد پاتوق میکنند. اما بیشتر روز، پس از رسیدن و نشستن، به ساز و آواز، بازیهای دسته جمعی میگذرد. هر دسته برای خود ساز و ضربی جور میکند وسعی رقابت در خوش گذشتن با گروه دیگر را دارد خلاصه دشت و صحرا پر از آواز و ساز و رقص و شادی و جنب وجوش میشود  

 

دبیرستان شهداء نودژ، قدیمی ترین دبیرستان پسرانه در شهر نودژ است و تا کنون چهره های علمی زیادی را به جامعه علمی کشور معرفی نموده است. از بدو تاسیس این دبیرستان، مدیران، معلمین دلسوز، دانش آموزان و زحمتکشان بسیاری نیز در این جریان نقش آفرین بوده اند. 
 
 
باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال گداری  
 
پرافتخارترین تیم نودژ
 
محبوب ترین بازکن این باشگاه شهیددادخداروانپاک می باشد.دوستان دیگری دراین باشگاه توپ زده اندکه الان برای همیشه به خواب ابدی فرورفتندودیگربینمان نیستند
مرحوم موسی خودستان-مرحوم روح الله جعفری-مرحوم مصطفی محبی
یادشان گرامی باد-صلوات
اسامی تیم های نودژ
ــابومسلم(کندر)-پآس (لاریان)- ــشفا(گداری)-  استقلال(گداری) ــ نخل(نودژ مرکزی) ـ ــوحدت(یوسف اباد) ــشهداء(گدااری)- پیروزی( بجگان)- پتروک(شهرک شهید بهشتی)- ــارش(نودژ مرکزی)- شهید مسعود(بجگان )- ــشهید بهشتی(شهرک شهید بهشتی)
تاریخ تاسیس باشگاه:سال 1359
بازیکنهای گداری که قبل از انقلاب زمین انها در پایین گداری که زمین شوره زاری بود ،بازی می کردند که با کمبود های زیادی روبرو بودند که حتی لباس ورزشی هم نداشتند، در اوایل انقلاب زمینی در بالای گداری تعیین ونام تیم استقلال انتخاب شد که تیرهای دروازه ان از لوله های موتور پمپ اقای دادی صالحی فرزند عباس اهدا شد، شهید دادخدا روانپاک در خصوص آن زحمات زیادی کشید ولوله ها را خودش جوش ونصب نمود.
بنیانگذاران این باشگاه : -شهید دادخدا روانپاک -سهراب محمودی نسب-سهراب صالحی -مرتضی محمودی نسب -ایوب رهروان -مرتضی ظهیری که مهر باشگاه را درست کرد -بیژن محبی - حاج محمد پاکروان-محمد راهبر -محمد محبی -مهدی محبی -ابراهیم راهبر-رضا محبی -شهاب الدین راهبر و علی شاه روانپاک- عبدالله محبی و...
سایت نودژخورشیدشرق درنظرداردکلیه باشگاههای نودژرابا تاریخچه آن درمعرض دید همشهریان بگذارد ازدوستانی که اطلاعات صحیح دراین مورد دارند مطالب خود را پیامک ویا ازطریق ایمیل برایمان ارسال نمایند.         

 

پست های الکترونیکی
ایمیلkhalej_fars63@yahoo.com
ایمیلmohsensalehinodejh@ymail.com
جمیلkhalejfars.mohsen

  

  17مردادروزخبرنگارمبارک

خبرگزاری فارس: انجمن خبرنگاران منوجان راه‌اندازی شد

تقدیم به خبرنگارنودژ
محسن صالحی
ایامحسن تویک افتخاری                 برای ماتویک خبرنگاری
افتخاراکنم که وی تودوستم           خوشم وقتی کلت اووستم
برای مردم شهرگداری               به مثل بوی خوش بهاری
به سن وسال هنوزخیلی جوونی               همیشه بامرام وخوش زبونی
برای ماهمه غمخواری تو                     تودادگاه منوجوسربازری تو
نهی مثل جوونن ای دوره بی اروسست             گتت دنبال کارونه دفترپست
هزاربارروتی تاشهرکرمون                     گتت زحمت تاپای جون
بزنی یک پست توی گداری                 برای یه کارخیلی بی قراری
موفق باشی توهرجای دنیا                   ولی یادت نروای خدای یکتا
دعای خیرمن پشت سرتو                     همیشه به هرکاری بودنوکرتو
م.م. ازنودژ
تشکرازلطفتون ببخشیدگلچین کردیم.
خبرنگارخورشیدیست که درآسمان مطبوعات می درخشد 

 

عملکرد خبرنگارنودژ
 
محسن صالحی
باد کاشتم  طوفان درو شد
ای نسخه نامه الهی که تویی     ای آینه جمال شاهی که توی
بیرون زتونیست آنچه درعالم هست  
   ازخودبطلب هرآنچه خواهی که تویی
هرچه هستی همون باش هرچی نیستی نگوکاش
17مردادروزخبرنگارمبارک
فعالیت درروزنامه:نیایش،وصال،کرمانشهر،فردوس کویر،
گلدشت،دیارکریمان،عصرظهور،آوای بارز،مهرماه
فعالیت درمجله:خانواده سبز
داستان های چاپ شده:
روزای برفی،پرواز،گمشده،رفاقت
سرگذشت،نادینا،ثمین وانسیه،سکوت
پایانی خونین،شمارش معکوس،خداحافظ
تیترمطالب چاپ شده:
زمزمه های دلتنگی، مسجدباآرزوهای بزرگ،خسته ام ازاین حال
همسایه خدا،سلام به یادگاران کربلای ایران درنودژ،نبود علائم
راهنمایی ورانندگی،ازشکست نترسیم،رقص غبارو...
خداحافظی خبرنگارنودژبادنیای خبرنگاری درسال1390


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 17 تير 1398 16:14
.

<"http://mohsen-salehi.loxblog.com/"/>